tisdag 24 februari 2009

Trots

Jag skyndade mig till fik nummer 1 med sonen för att träffa Annapanna efter jobbet. Jag såg direkt att det bara var 3 semlor kvar. Jag skyndade mig till kön och med min vanliga otur köpte tanten som var före mig i kön alla 3 semlorna! Vi stack vidare till fik nummer 2. Gissa om det fanns några semlor kvar där? Nej, så klart inte! Sonen var redan lite grinig, så vi bestämde oss för att stanna där i alla fall och köpa paj istället. Efter en halvtimmes fika bajsar sonen och jag hade glömt att ta med mig blöjor. Hämtade ju honom från dagiset och stack direkt till fiket. Blöjorna var hemma och sådan framförhållning hade inte jag imorse när jag stack hemifrån att jag hade packat ner blöjor o. dyl. Dags att åka hem då. Gick till bilen som jag parkerat på järnvägsstationen. Sonen ville titta på tåget och blev jättegrinig när tåget inte fanns kvar på spåret. Han ville vänta tills det kom tillbaka.

Nej, nej, nej säger jag. Det kommer inte förrän imorgon.

Tvingar in en skrikande trotsig två-åring i bilen. Åker hem. Parkerar bilen i garaget. Sonen skriker: Pappaaaaaa!!!!! Så fort något går emot honon, så är det pappa som gäller. Lastar i mina grejer i vagnen och hoppas att sonen vill gå själv. Han vägrar så klart. Ligger på marken med ansiktet i snön och ropar: Pappaaa!!! Jag släpar gallsrkikande son under armen samtidigt som jag försöker knuffa vagnen framför mig. Känns som att hela kvarteret tittar och tänker: Stackars unge som blir buren av mamman så där. De tänker nog inte stackars mamma som måste bära sin son under ena armen och försöka knuffa vagnen framför sig med den andra.

Väl hemma fortsätter sonen att skrika efter pappa. Pappa, byta blöja! skriker han när jag byter bajsblöjan. Vämer litet mat i micron till oss. Pappa, mata mig! Pappa, pappa, pappa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu äntligen. Sonen har somnat. Jag har duschat och ätit. Sambon är fortfarnade borta. Egentid framför datorn och snart te och the Mentalist.

Åt du någon semla idag?
Jag får väl köpa en semla till mig själv senare i veckan.

3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Muffins åt jag. Inte så semlig av mig..

Anonym sa...

Hahaa vad vi skrattar här hemma åt lillkillen! :)
Ni får gärna komma o hälsa på innan vi flyttar oxå. Jag vill till Gustavsvik!!! :)

Anonym sa...

Miss Upsey Daisy: Ok, muffins e gott.
Miia: Hmm, inte så roligt igår.