fredag 17 juli 2009

En sista sol- och badchans?

Trippen till Göteborg var lyckad med både nöjen på Liseberg och Universeum. Hela familjen trivdes. Nu är vi tillbaka i hemstaden. Solen skiner idag och jag är rädd för att det är min sista chans att sola och bada. Semestern är slut på måndag. Jag har förvisso tid att sola och bada på helgerna, men på något vis känns det som att sommaren är över. Det kanske känns så bara för att min semester är slut? Andra börjar sin semester nästa vecka och för de kanske det känns som att sommaren precis börjar.... eller? Är det bara jag som känner att sommaren är på väg bort och hösten kommer? Högsommarvärmen kom i början av sommaren och hösten kommer redan i augusti? Har det inte vänt? Tidigare år var den sena semestern bättre, eftersom soldagarna kom då? Nåja... det är inte meningen att låta negativ. Sommaren är fortfarande här och många njuter av ledigheten. Idag ska jag och sonen, Miia och Miias mor, njuta av ledigheten och värmen vid bassängerna.

1 kommentar:

Susanne sa...

Roligt att du tittade in hos mig.
Tungt att börja jobba igen men när man väl kommer igång brukar det gå bra ;o)
Ha en fortsatt trevlig fredag.

Kraam