tisdag 21 juli 2009

Jag vill ha semester igen

Första arbetsveckan har börjat hemskt och stressigt. Det är mycket att göra på jobbet och jag har sovit dåligt. Både igår och idag somnade jag en stund i soffan efter jobbet. Igår sov jag bara en minut tills jag väcktes av en ryckning. Du vet, sådana ryckningar man får när man somnar, fast man inte får somna. Idag tillät jag mig att sova en stund. Annars orkar jag ju inte titta på sista avsnittet av Morden i Midsomer. Jag hoppas bara att jag kan somna igen när mordgåtan är löst.

Mitt löfte om att gå upp i tid och inte stressa har jag inte hållt. Istället har jag klämt in fler morgonrutiner på lika kort tid. Jag går upp lika sent som förut samt stressar i mig frukost och bläddrar igenom tidningen på en minut, bara för att jag har lovat mig själv att göra detta. Imorgon ska jag INTE snooza. Jag ska gå upp direkt när klockan ringer, så att jag hinner äta frukost i lugn och ro, samtidigt som jag läser morgontidningen.

Sambon har hållit sin del av avtalet hittills. Idag hade han lagat mat tills jag kom hem. Dock blev det mat som jag inte gillar - fiskbullar, men han hade varit snäll och tänkt på mig och stekt köttbullar också. Han hade även dammsugit på övervåningen samt tvättat!

8 kommentarer:

F sa...

hmm han vill nog ligga.

Miia - There´s no place like home sa...

Heja din sambo!

Nää, usch för fiskbullar! Men det var snällt av honom att steka köttbullar till dig istället.

Miia - There´s no place like home sa...

Men gud! Nu såg jag kommentaren ovan... Hahaaaa ;) Visa den för honom!

Tanten sa...

Det är svårt det där med goda föresatser när det kommer till genomförande.

Petra sa...

Hoppas att du snart slutar att stressa. En mysig blogg har jag hittat iallafall. //PEtra

Lallis - liv och leverne sa...

Skönt med färdig mat:)
Kram Lallis

A home far away sa...

Jättefin blogg!
Hoppas att du får en underbar helg!
Kram Gunilla från Singapore

Tantti sa...

F: Hahaaa....det får han också ;)
Miia: Mmmm... köttbullar är mycket godare. Japp, han är rolig den där F.
Tanten: Jag ska skärpa mig nästa vecka... ska försöka iaf.
Petra: Tack! Fredagen var mindre stressig faktiskt.
Lallis: Ja, speciellt när jag är så hungrig o trött efter jobbet.
Gunilla: Tack så mycket!