söndag 19 juli 2009

Sista semesterdagen

Ikväll har jag försökt att varva ned med bad och lugnande ört-te. Jag måste somna tidigt ikväll för att orka gå upp till jobbet.

Om åtta timmar ringer klockan och jag är fortfarande alldeles för pigg.

Att börja arbeta igen efter semestern känns som att börja ett nytt år. Jag har avlagt löften för att det nya arbetsåret ska gå lättare. Det första jag ska göra imorgon bitti är att ändra på min morgonrutin. Jag ska gå upp i god tid så att jag hinner äta en ordentlig frukost och läsa tidningen. Jag vill inte stressa iväg och sätta mig i bilen utan att ens ha druckit kaffe. Kaffet har jag med mig i en muggtermos som jag dricker på vägen. Nej, nej. Imorgon börjar mitt nya arbetsår och jag ska studsa upp ur sängen med ett leende på läpparna: Äntligen måndag och en rofylld frukost i ottan! Yeah right.... vi får se hur lång tid det tar innan jag bryter mitt första löfte.

Sambon har tre veckors semester kvar och jag hoppas verkligen att han håller sin del av överenskommelsen.

3 kommentarer:

Lilla O sa...

Aldrig kul att börja jobba. Lycka till och sov gott!

Anonym sa...

hohoho..ja du!! jag hade oxå stora planer på min första arbetsdag *L* tyvärr så höll det inte såå länge!

men hoppas att morgondagen blir ok! :)

F sa...

hoppas alla löften infrias..