tisdag 30 juni 2009

Deal

Då var det dags för städning och fix snart. Tar bara en kopp kaffe till framför datorn medan sonen tittar på någon trollkarl på svt Barn. Trolkarlen lyckades trolla in en mobiltelefon i en flaska. Jag förstår ingenting.... I all fall - städning snart som sagt. Jag har två veckors ensam semester med sonen och två veckor tillsammans med sonen och sambon. Sambon har sedan tre veckor ensam semester med sonen. Jag kommer att vara otroligt avundsjuk på detta då, när jag går upp i arla stund för att åka till jobbet. Suck! Dock får jag ju njuta nu. För att jag ska få det litet lättare och gladare när min sambo har semester och inte jag, har jag slutit en deal med sambon. Att den som är hemma på semestern sköter även hushållet med städning och matlagning, så att det blir lite av en semester även för den som jobbar. Sambon har inte diskat en enda gång sedan jag gick på semester! Nu hoppas jag innerligt att han håller sin del av avtalet när han är på semester. Annars jädrar blir Tantti sur....

Ni som är sambos: Har ni gemensam semester eller har ni delat upp den? Gjort något liknande deal?

7 kommentarer:

Eva sa...

Tyvärr gick det aldrig att deala med min exman. Han hade en märklig förmåga att smita ifrån allt. Men hans nuvarande sambo är benhård :-) Så nu jädrar tvingas han både fixa matinköp, matlagning, städning och disk. Han KANSKE inser nu att man måste hjälpas åt i ett hem...
Själv fortsätter jag att vara singel. Vågar helt enkelt inte ge mig in i ett nytt komplicerat förhållande. Då har jag det bättre själv.... tror jag.
Ha en fin dag!
Kram,
Eva

Tanten sa...

Ptjaaa, vi ska ha en hel veckas geensam sommarsemester vi men så var vi ju nyss i Argentina.

Fröken Isakson sa...

Min man har bara två veckors semester, för ´han kan inte ha mer då han har eget företag. Och jag försöker alltid tajma min semester så att vi kan ha de veckorna ihop. Detta året blir det först två veckor ihop och sedan två veckor själv med Felix och Mille :D. Kram kram

F sa...

vi har tillsammans, detta pga av att hon är lärare och tar ut all sin inarbetade tid på sommaren.. sommarlov :)

Eva sa...

Blidde ingen utflykt idag, sitter därför och bloggar istället. Får hoppas det blir fint till helgen istället, så får vi använda den här dagen till shopping och kanske något museibesök.
Kram,
Eva

Miia - There´s no place like home sa...

Det är väl vardagslyx det med ;)

Tantti sa...

F: Åh sommarlov. Jag vill bli lärare!:)