torsdag 6 augusti 2009

Vem är du på jobbet?

Är du clownen, som får alla att skratta?
Den som inte pratar något annat än jobb?
Den som är väldigt privat och talar om allt som händer i sitt liv?
Är du den anonyme som man alltid glömmer namnet på?
Den som alla vill umgås med?
Eller är du kanske den som alla pratar skit om?
Den duktige som aldrig säger något?
Den mindre duktiga som alltid ska prata och komma med förslag?
Den som alltid gör bort sig på firmafesten?

För visst finns alla dessa människor på ditt arbete? Eller?

Jag vet inte vem jag är. Det är svårt att tänka sig hur andra ser på mig. Jag tror att jag bara är helt "normal", ingen som pratar speciellt mycket eller för lite. Pratar lagom mycket privata saker på jobbet. Alla vet vem jag är på grund av min roll, så anonym är jag inte. Gjort bort mig på firmafesten... hmmm... nej jag tror inte det, men det skulle jag säkert kunna göra. Jag är nog ingen av de ovanstående, men ser mina andra kollegor i rollerna ovan. Fast så kanske alla tänker? Jag vet inte.

Hur tänker du eller vad har du för roll på ditt arbete?

7 kommentarer:

F sa...

clownen, eller den som alltid kommer med nya förslag.

Även pådrivaren, ser till att saker blir gjorda.

Dixie Lee sa...

jag återkommer när jag vet! är för tidigt o säga då jag jobbat en vecka på ett nytt jobb :> just nu är jag väl "den bortkomna nya"

Mamma J sa...

Ingen av de rollerna som du beskriver är jag. Jag är en ständig förbättrare :-). Jag hittar alltid saker jag tycker att man kan göra på ett annat sätt - och det uppskattas mycket av de flesta. Jag är också den som inte är på jobbet för att skaffa vänner. Jag gör det ändå - men jag drar mig inte för att säga vad jag tycker även om alla inte alltid gillar det. Det är inte min uppgift på mitt jobb att sitta och bara hålla med. Jag sticker ut hakan om jag anser att det behövs. Men, de som gillar mitt sätt blir mina vänner ändå :-). Så, jag tror jag är rätt omtyckt trots mitt något aviga sätt ibland. Jag är lagom privat - folk vet vanliga saker om mig, men jag vädrar inte allt. Så - på det hela taget är jag inte särskilt anonym men ganska omtyckt ändå. En do:er.

Lallis - liv och leverne sa...

Jag tror att jag är clownen.
Och lite till:)
Kram Lallis

2BarnsMamman sa...

Jag håller med dig om att det är lättare att se vilka roller alla andra har än vilken roll man själv har... men jag är mer åt det privata hållet än någon som alltid hörs och syns. Kram kram

Fröken Isakson sa...

Oj oj svårt att säga, som du säger, svårt att veta vad folk tycker om en. Men jag babblar nog på ganska mycket :D, kram

Tantti sa...

F. Det kan jag tänka mig - att du är clownen.
Dixie Lee: Lycka till på nya jobbet!
Mamma J: Låter som att du är nöjd med din roll o då är säkert dina kollegor det också.
Lalla: :)
2BarnsMamman: Kram
Fröken Isakson: Ja visst är det svårt att veta.