lördag 14 mars 2009

Mina favoriter

Jag kan ju inte åka till Globen utan att blogga om låtarna ikväll! Här kommer ett hastigt inlägg innan jag ska packa ner mina tusen skor och kläder.

Min personliga favorit nummer 1 är EMD. Låten har en bra refräng. Den fastnar och jag blir på partyhumör av låten. Min andra favorit är Sarah Dawn Finer (trots eller för att hon slog ut Lili & Susie, som jag hade hoppats skulle gå till finalen). Hennes låt är vacker och är en bra schlager-ballad typ Johnny Logan.

Dock tror jag att dessa två udda låtar skulle ha störst chans i Eurovision song contest om de vann ikväll: Malena Ernman och Caroline af Ugglas för att de är annorlunda. De sticker ut ur mängden precis som Lordi gjorde när de underbara finska monstren vann med sin hårdrockslåt.

Bäst stämning i Globen tror jag att HEAT skapar med sin rockiga schlager, men tyvärr hårdrocken går inte hem i årets Eurovision song contest.

Nu ska jag skynda mig att packa, dra till stan och ta en snabbfika och sen hoppa på tåget till Stockholm.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lägger min röst på Caroline av Ugglas ikväll. För att hon är så unik och annorlunda, och sjunger med härlig inlevelse och känsla. Jag tror att hon har goda chanser att skrälla i Moskva också.
EMDs låt är riktigt bra, men bara "en i mängden". Man har hört det förut.
Trevlig schlagerkväll!

Anonym sa...

Heja Alcazar!

Men även EMD, Måns & Agnes är bra... :)