söndag 15 mars 2009

Sammanfattning

Just nu sitter jag och kollar på reprisen av melodifestivalen. Jag ser scenen bättre på tvn än vad jag gjorde igår på plats men stämningen som fanns igår i globen går inte att överföra till tv-soffan. Den var mäktig! Vi satt högst upp på läktare C-öst som den heter och därifrån kunde vi se hela Globen. Bäst stämning var det när Alcazar sjöng. Sämst när Sofia sjöng. Hon fick minst applåder. Heat skapade inte den stämningen som jag hade trott. Snälla, snälla lät bättre i Globen än den gör hemma. Sarahs röst fyllde hela globen och Agnes guldglitter var vackert. De som satt i närheten av oss hejade på Caroline och Måns och vi var nog de enda som applåderade när EMD fick poäng. När de sista poängen ropades ut var det tyst i hela globen. Alla stirrade på skärmen i väntan på att resultatet skulle räknas fram. Många var nog förvånade att det blev Malena som vann, men alla applåderade och var glada för hennes skull. Som jag skrev i ett tidigare inlägg tror jag att Caroline och Malena har störst chans i Eurovision song contest och det var ju de två som fajtades i toppen. Malena kommer att klara sig bra i kvalet.

När showen var över, drog vi vidare till en fest hos en kompis. Det var kaos i tunnelbanan. Vi stod som packade sillar ända från Globen till t-centralen. Något försenade, kom vi fram till slut, (På vägen till festen mötte vi Alexander Bard på gatan. Undrar om han hade varit hos någon kompis och tittat på melodifestivalen? Han var inte i sällskap med de andra i BWO i alla fall och han hade ingen hjälm på sig.) Festen var trevlig men kort. Klockan var nästan halv tolv när vi kom till festen så de andra som redan festat en lång stund var iviriga att dra vidare. De stack vidare till stan, medan jag och syster stannade i närheten av vandrarhemmet och dansade loss på en salsa-klubb. Imorse var vi trötta och hungriga. Vi åt god frukost-buffet, stack till centum, handlade ögoncreme och Happy pill på Lush och fikade på 7-eleven.

Det var en toppenhelg i Stockholm!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en kanonhelg!

Anonym sa...

Det låter som en toppen helg, vad underbart kul att vara på Globen o höra låtarna live. hade gärna hört Sarah Dawn Finers låt fylla arenan, kan tänka mig mäktigt...

ha det så gott o sov sött!

kram

Miss Upsey Daisy sa...

Toppenkväll/helg. Jag hade gärna tittat i Globen bara för stämningen :D