måndag 29 juni 2009

Bloggen har fått solsting

Det är så varmt ute nu att min blogghjärna inte kommer på något annat att skriva om än just värmen. Jag sitter inne för tillfället och dricker kaffe. Sonen sover. Han är trött efter cykelturen till fadder Miia där han fick leka och busa av sig medan jag kunde luta mig tillbaka och bara nöja mig med att se på. Sådan energi som de två har i värmen, saknar jag. Det är skönt att sitta i skuggan och vila istället. Engligt väderkartan bjuder morgondagen på lika varmt väder. Vi har fått så mycket sol de senaste dagarna att jag har bestämt att vi ska stanna hemma och städa imorgon. Det låter kanske inte så skoj, men vi ska städa och fixa hemma på förmiddagen och åka till stranden på eftermiddagen istället. Solen är inte lika stark då.

Glöm inte solkrämen!

Inga kommentarer: