tisdag 2 juni 2009

Utmaning

Jag blir aldrig utmanad av någon bloggare, vilket jag gärna vill, så jag tar saken i egna händer och antar utmaningen som Miia har i sin blogg:

1. Vilken parfym använder du?

Sergio Tacchini Donna

2. Dagens låt?

Hot'n cold kan jag inte få ur huvvudet idag bara för att det var den sista låten jag hörde på radion i bilen när jag åkte hem från jobbet.


3. Vad läser du just nu?

Stenhuggaren av Camilla Läckberg, Damernas Värld och en artikel om fornlämningar i Skaraborg.

4. Dagens höjdpunkt?

När kollegan inte kunde uttala ett namn och jag brast ut i skratt samtidigt som jag hade en kund i telefonen. Jag kunde inte sluta skratta och som tur var tog inte kunden illa upp.


5. Vad skulle du vilja lära dig?

Spela golf.


6. Vad var ditt senaste inköp?

En svart-vitrandig skjortklänning på Lindex.


7. Vad är ditt favoritdjur?
Hund - så klart!


8. Vad är ditt viktigaste mål för tillfället?

Hålla mig vaken till kvällens Desperate Housewives... en halvtimme kvar i skrivande stund.


9. Vad tycker du om personen som skickade frågorna till dig?
Min son kunde inte ha fått en bättre fadder.


10. Vilken är din ögonfärg?
Grön.


11. Om du kunde ändra något hos dig själv, vad skulle det vara?

Bättre självdisciplin.


12. Om du kunde vara var som helst i världen de kommande timmarna, var skulle du då vara?

I Mexico hos Annapanna.


13. Vad värdesätter du hos dina vänner?
Att vi alltid vet var vi har varandra.


14. Vad är dina sommarplaner?

Många dagsturer och lata dagar. Sitter instängd på kontor 8åtta timmar, fem dagar i veckan så jag ska vistas utomhus så mycket som möjligt och röra på mig.


15. Vilket är ditt drömyrke?

Jag har fortfarande inte listat ut det.


16. Vilket av plaggen i din garderob är din favorit?

Mina Esprit jeans.


17. Vad får dig att gråta?

City-akuten varje måndag.


18. Nämn tre saker som får dig att le.
Min son.

Sommaren.

Tanken på att semestern snart är här.


19. Om du fick tre önskningar, vad skulle det vara?
Vinna en miljonvinst på triss - undrar hur det skulle kännas? Hur man skulle reagera?

6 veckors semester på 1 år.

Kortare arbetsdagar.


20. Vilka är dina favoritserier på tv?

City-akuten. Medium. Desperate Houswives.


21. Vad har du på dig just nu?
Myskläder.


22. Vilket är ditt favoritgodis?

Choklad.

23. Hur många barn vill du ha?
Två eller tre... mer än ett.


24. Vad är din största fobi?
Malar o nattfjärilar.

2 kommentarer:

F sa...

du är visst utmanad ju, men du fegar ;)

Miia - There´s no place like home sa...

Åh! Vad lycklig jag blir av att du tycker det!

Ska bli superkul att ni kommer på lördag!