torsdag 17 september 2009

Bra tv

Vad tycker ni om idol nu då?

Jag är fast. Måste se det varje kväll och om jag har missat ett avsnitt, går jag in på tv4 play och tittar där. Det är många duktiga idoldeltagare i år. Jag är själv verkligen ingen expert, men har fått rysningar flera gånger när jag har lyssnat på de sökande. Jag ryser för att de är så bra.

En annan serie som jag har fastnat för den här hösten är True blood. Jag är inte mycket för vampyrfilmer, men när jag såg första avsnittet var jag fast och gör samma sak som med idol - kollar på nätet om jag missat ett avsnitt.

Jag ville bara dela med mig av ett par tv-tips inför den mörka och mysiga hösten. Tänd ett ljus och ta fram gosiga filten. Hösten bjuder mycket bra tv... jösses... jag låter som en tv-hallåa...



4 kommentarer:

Miia - There´s no place like home sa...

Hihi, säkert bara därför du tittar på TrueBlood ;)

Håller med dig om Idol - blir nog riktigt bra i år! Längtar tills fredagsfinalerna drar igång - de är bäst.

Mamma J sa...

TrueBlood har jag missat att det hade börjat. Jag läste om det tidigare, men har liksom tappat sedan dess. Har många avsnitt gått redan? Hinner man se från början?

Idol vägrar jag att titta på så länge uttagningarna pågår. Jag och en kollega blev nästan osams idag för att jag tycker så hjärtligt illa om inställningen "Är man så kass så får man skylla sig själv om man blir sågad jämns med fotknölarna - då har man förtjänat att bli nedtryckt i skorna!" Därför tittar inte jag. Och därför är jag nästan lite sur på min kollega fortfarande ;-)...

Tantti sa...

Mamma J: True blood: Det är inte för sent att se alla avsnitt. De har visat fyra avsnitt. Om idol: ja, de trycker tyvärr ned vissa sökande. Programmet är bättre när väl själva fredagstävlingarna börjar o de ger mer konstruktiv kritik än bara taskiga sågningar i tv.

Miia - There´s no place like home sa...

Haha, baka smulpaj då! :)