lördag 23 maj 2009

Aktiv långhelg

Vad skönt det är med långhelg! Vi har hunnit med en tripp till Göteborg, nöjen på Liseberg, underbar hotellfrukost, shopping, grill, puben, picknick och mycket mer. Och det bästa av allt är att det bara är lördag idag. Det är 1 kväll och 1 hel dag kvar av ledigheten! Ikväll ska jag ta det lugnt och slappa framför tvn och morgondagen spenderar jag hos släktingar som jag inte har träffat på länge. Det är så pass länge sedan jag träffade dem, att de inte ens har träffat min son. Han är 2 ½ år. Släktingarna är från Finland, men bor i Borås. Det är drygt två timmars bilväg härifrån. Svärmor är orolig för att sonen inte ska kunna konversera med sina släktingar, eftersom han inte kan finska. Jag skrattade och berättade för honom att mina släktingar har bott i Sverige i flera år och kan faktiskt svenska också. En del av dem kan till och med bättre svenska än finska. Ja visst, finns det nog finländare som gärna inte pratar svenska, men jag tror att de klarar av att föra en dialog med en två-åring.

4 kommentarer:

Eva sa...

Åh, låter som en toppenhelg för din del. Liseberg och allt! :-) Själv måste jag ju ägna all tid åt fixet här hemma, så jag har knappt varit utomhus. Och idag har jag varit så himla trött... så jag sov ett par timmar mitt på dagen. Känns som jag helt håller på att vända på dygnet. Mycket beroende på att jag inte tycker om att gå och lägga mig på kvällarna, med tanke på det som hänt... Men, inatt provar jag att sova hemma.
Kram,
Eva

Åsa.S sa...

Mysigt med en helg i Göteborg, särskilt på våren!

F sa...

haha svärmor letar då fel...

Tantti sa...

Eva: Ja det har varit en toppenhelg. Hoppas du har kunnat sova bättre nu.
Åsa.s: Ja, våren är underbar!
F: Ja typiskt henne. :)