fredag 15 maj 2009

Som i reklamen

Jag känner mig som i reklamem för OLW. Sitter hemma och fredagsmyser framför tv:n med en påse chips från OLW och tänker:

Skönt att arbetsveckan är slut. Nu är det dags för fredagsmys.

Jag ska gå igenom låtarna som är med i finalen i Eurovision song contest, eftersom jag lovat att publicera vilka jag tror vinner i bloggen ikväll. Sambon är iväg på bio och jag kan sitta i lugn och ro och blogga, utan att få dåligt samvete. Jag kan bli så irriterad på honom ibland när jag sitter och skriver och han pratar med mig. Det stör mig i mitt srkivande och inlägget tar evigheter att skriva klart. Då snäser jag och ber honom att ta pratet när jag bloggat klart, eftersom jag ändå inte kan lyssna på vad han säger. Nej, jag kan inte blogga och lyssna samtidigt. När jag har skrivit klart inlägget, går jag igenom mina favoritbloggar och fastnar där istället, läser ikapp och kommenterar. Vips - har jag glömt bort sambon och han har redan lagt sig och jag har dåligt samvete. Jag ska skärpa mig angående detta, men ikväll är han borta och jag kan blogga och läsa bloggar hur mycket jag vill ikväll. Det är mitt fredagsnöje ikväll.

4 kommentarer:

Miia - There´s no place like home sa...

Haha, N sa att han alltid tänker på mig och mitt fredagsmys när han ser den reklamen :)

Ps. I´m coming home tomorrow!!!

F sa...

Skönt att vara själv ibland. Då kan du göra listor,

Tantti sa...

Miia: Ja du är fredagsmys.
F: Ja det kan vara skönt ibland. Jag har ju precis publicerat en lista.

Tanten sa...

Här blev fredagsmyset en roadtrip. Det är mycket av den varan för Tanten nu.