torsdag 14 maj 2009

Sitter bänkad framför tv:n igen

Jag var tvungen att avbryta jobbfesten med grill och musikunderhållning ikväll för att hinna hem till andra semifinalen av Eurovsion song contest. När mina kollegor glada och berusade stack iväg för att lyssna på en kör, skyndade jag hem för att bänka mig framför tv:n.

Här är mina topp tio bidrag från kvällens semifinal:

Irland, Lettland, Serbien, Norge, Danmark, Azerbadjan, Grekland, Litauen, Albanien, Estland.

Ikväll var det mycket svårare att välja ut mina favoriter, men Norges bidrag var solklar och får min 12:a.

P.S. När jag och min sambo satt och kollade på ESC sa han: Om jag hade en blogg, skulle jag blogga om vilken dålig engelska alla från öststaterna har när de sjunger i Eurovision. Han har börjat tänka som en bloggare! Han kunde bara ha sagt: Vilken dålig engelska alla från öst-staterna har. Kanske ska jag be min sambo att skriva ett inlägg till?

2 kommentarer:

Emil sa...

Att inte Ukraina är med i din topp tio! :O Haha. Men Serbiens åt är grymt härlig :D

Miia - There´s no place like home sa...

Haha! Jag sa ju det redan i helgen att han tänker som en bloggare ;) Ett gästinlägg till, tack!!