måndag 6 april 2009

Trött - tröttare - Tantti

Vanligtvis brukar jag vara utvilad på måndagar, men idag är jag tröttare än jag var i fredags efter en hård arbetsvecka. Sambon var bortrest hela helgen och jag tog hand om sonen själv. Det är tröttsamt att umgås med en två-åring. Den mest slitande dagen var dock i lördags som vi tillbringade med hans farmor - min svärmor. Dagen började med en tidig tågresa till grannstaden och slutade med att vi försökte laga mat ihop på kvällen. Vi var redan trötta efter resan och att sedan laga mat ihop i vårt kök var ingen bra idé. Hon gick mig på nerverna, men jag gick säkert också henne på nerverna. Nåja, hon åkte hem efter Robinson och jag kunde sätta upp fötterna på bordet och njuta av resten av lördagkvällen. Jag och svärmor umgås mycket och kommer bra överens under korta träffar. Heldagar är påfrestande och som tur är inte så ofta förekommande. Så är det bara. Vi har inte valt varandra, men måste lära oss att umgås för hennes sons och sonsons skull.

Nu ska jag till joggingspåret för rekreation efter en jobbig helg. Sambon är äntligen hemma och jag kan få tid för mig själv.

4 kommentarer:

Miia - There´s no place like home sa...

Hihi, ja jag blev lite förvånad när ni skulle med henne hem på lunch också... :)

Den ser ju inte alls ut som våran idag! Stooor skillnad.. :)

Daniel sa...

Svärmor ja - hjör väl till att man kommer bara "överens" för partnerns eller barnens skull - evigt dilemma!

Speja sa...

Inte lätt det där, bra att ni kan umgås någorlunda i alla fall, även om ni får bita ihop båda två.

F sa...

ska umgås med svärisarna en hel helg...

Ångest.